2016. október 15., szombat

A natúr müzli 50 árnyalata..


Ez még nem mind az 50 lesz, mondjuk az első 5...

Sosem felejtem el, amikor először diétára adtam a fejem, nagyjából Samu születése után 6 hónappal, amikor már kezelhetetlenül kövér voltam, nos, akkor azzal kezdtem, az egészség jegyében, hogy vettem zabpelyhet. Tettem rá natúr joghurtot, bele aszalt áfonyát... rettenetes volt. De ettem, kitartóan, mert ez egészséges. Nincs vele baj, tényleg az, de megsúgom, attól, hogy valami egészséges, még nem kell ehetetlennek lennie.
Aztán egyszer, amikor otthon voltunk, mama csinált nekem zabkását. Nem emlékszem, hogy korábban valaha is ettem volna akár csak hasonlót is, de már akkor kezdett valami hasítani a buksiban, hogy lehet azt máshogy is... mióta Sophia Thiel módszerét követem, pedig tisztára müzli-guru lettem :D

Kezdeném egy kifejezetten egzotikus módszerrel: a pirítás. Erre egész szemű pelyhet javasolok, nem feltétlenül csak a zab jó, nekem pl van itthon tönköly is.
Fogunk egy serpenyőt, felmelegítünk benne egy teáskanál zsiradékot (olaj is jó, de a kókuszzsír különleges aromát ad neki)...


... beleöntjük az előzőleg kimért gabonát...


és aranybarnára pirítjuk. Nagyon finom krémesre kevert túróval, görögjoghurttal (natúr, zsírszegény kiadás), szójajoghurttal is. Ha nem vágyunk a cukormentes kiadásra, megszaporodnak a lehetőségek, ne féljünk élni velük :)


A következő, talán leggyorsabb és legegyszerűbb módszer az áztatás.

Kimérjük tálkába a gabonapelyhet (bármilyen jó, én van, hogy nagy szeműt használok, van, hogy finoma törtet. VIGYÁZAT!!!!! A köles pehely nem szívja meg magát, áztatásra nem alkalmas!)..


... öntünk rá kb másfél-2 deci vizet és várunk 5 percet...


... a pehely megszívja magát és kész is :)


Én ezt több variációban eszem, elmesélek párat.

Amit nagyon nagyon szeretek, a túró. Mivel pici víz mindig marad a pehely alatt, ezért egyszerűen hozzáadom a túrót (nem azt a nagy szeműt, ami otthon van! Ha valaki hasonló ízélményre vágyik, ajánlom figyelmébe a negyedkilós kockatúrót!), krémesre keverem, adok hozzá egy kis édesítőt és hjajjjjj.... nagyon finom. Itt sajnos nem árulnak, de zsírszegény görögjoghurttal is el tudom ezt képzelni, viszont ebben az esetben javaslom a vizet egy kicsit leönteni a pehelyről (a végén, amikor már megdagadt). Nagyon finom mézzel és agave sziruppal is, próbáltam :)

A másik kedvencem a proteinpor. Félszárazra csepegtetem a megdagadt pelyhet és elkeverem 30g vaniliás, banános vagy kókuszos porral. Csokissal sem lehet rossz, főleg ha a végén meggyet és tört mogyorót teszünk rá, de most csak sztíviás MyProtein van itthon, az meg... na mindegy, kora reggel nem vágyom rá :D Ha valakinek nincs otthon protein, ódzkodik tőle, stb, nem kell kétségbeesni, vanilia aromával, kókuszliszttel (az elkészítéséről itt írtam) is jól fel lehet tuningolni akár a joghurtot, akár a túrót :)



Meg lehet főzni. De még mennyire! Én általában vízben szoktam. Ez itt a képen az egyik kedvenc kajám, almakása cottage cheese-zel meg lenmaggal, almával és fahéjjal, megunhatatlan. De pl lenmag helyett lehet szórni rá a végén kókuszt, és alma helyett mondjuk mangót tenni bele, vagy édes kiwit (a banánt reggel nem javaslom, akkor sem, ha valaki nem cukros), és máris kész a karibi hangulatú finomság, de lehet a forró kásába fagyasztott áfonyát kavarni, aztán túrót rá vagy szója joghurtot, és isteni. Meg laktató. :)



...és végül, de semmiképp sem utolsó sorban, hogy a köles felhasználásáról is szóljak, íme:

Kölespuding :)

A kölespelyhet 2 deci vízben jóóóóóóóóóóó sűrűre főzzük...

... ilyenre:
Egy tálkában beízesítünk kedvünk szerint 150-200g görög joghurtot vagy szója joghurtot. Ehhez használhatunk fehérjeport, édesítőt, mézet, agavét, cukrot, vaníliát, fahéjat, sót borsot, kinek mi fér bele :D Ezt jó alaposan elkeverjük a sűrűre főtt kölespehellyel és kész is. Olyan lesz az állaga, mint a pudingé, az íze pedig... mennyei :) (érdemes 30-45g kölest megfőzni!)



Tippek, trükkök:
  • a müzlinket érdemes úgy összeállítani, hogy 30-45g gabonát, 150-200g fehérjét (kivéve a proteinport, abból 25-30g bőőőőőőven elég), 80-120g gyümölcsöt és 10-15g olajos magot tartalmazzon (olajos magnak számít a chia és a len is!)
  • ha főzzük, vigyázzunk, könnyen leéghet, keverjük sűrűn és ha kell, óvatosan töltsünk utána vizet
  • nem csak vízben főzhető a kása, mandulatejben vagy kókusztejben (végső esetben szójatejben és tehéntejben is) remekül megfő. Az ízén nem változtat, ha nem 2 deci növényi tejet öntünk alá, elég 1 dl növényi tej + 1 dl víz
  • müzlinket megszórhatjuk kakaóval is, a túrós kiadásokat kifejezetten feldobja
  • jól tűri az aszalt gyümölcsöket is, válasszunk ezekből egészségeseket, áfonyát, acai bogyót, gojit. Ügyeljünk a vásárlásnál, hogy cukrozatlant vegyünk!
  • jelentősen csökkenti reggelink egészségtartalmát a hozzáadott csoki, karamellszirup, aszalt barack/szilva/cseresznye, banánchips, és hasonló felesleges, hízlaló, undorító dolog

Próbáljátok ki, és induljon jól minden reggeletek :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése