2016. október 13., csütörtök

Kedvenc konyhai kiegészítők #1

Ma nem főzésre invitálok, illetve közvetve. Bemutatnám legkedvesebb konyhai segédeszközeimet. Nem is tudom, mire is mennék nélkülük.. (azt, hogy merre, annál inkább... falnak minimum :D )

Szóval ők itt: a mesterhármas. Aprító, daráló, blender.



Direkt nem neveztem nevén - KÁVÉDARÁLÓ, pfffff... ezzel mindent daráltam már, nem viccelek, csak kávét nem. Elsődleges funkciója nálunk a cukordarálás. REMEKÜL lehet vele cukrot darálni, ami azért, lássuk be, jelentősen megkönnyíti az ünnepi készülődést, tekintettel rá, hogy mindenki mézest akar dekorálni, a tojásfehérje meg úgy nyeli a porcukrot, mint homok a vizet (és akkor még nem említettem, hogy míg a kristálycukornak 1€ alatt van kilója, addig a porcukoré fölé lóg ennek a bűvös számnak,  nem is orrhosszal, és bárhogy nézem, csak fél kiló van a dobozban...)


Nagy előnye továbbá, hogy daráló lévén megőröl mást is. Hát nem zseniális? Pl a zabpelyhet. Nem, nem a reggeli műzlibe :D viszont zseniális zablisztet csinál, 3€/20 deka helyett 70 cent/ fél kiló áron. Ugyanígy őrli a mandulát is (a töröttet, egészet ne tegyünk bele), a diót, a mogyorót. De tényleg, törjük össze előtte! (Nem, ne a darálót, a magokat)


Szuperül megőrli a lent, szezámot, kókuszt (ez utóbbi remek, ha kókuszlisztre vágyunk. Minap néztem, Edekában 5€ 10 deka belőle... agyhalál...) Sőt! Én fűszert is szoktam vele finomra darálni. Utálom ugyanis, amikor szálas kakukkfüvet, borsikafüvet, koriandert vagy hasonlót köpködök órákig ebéd után, és a gyerekek is piszkának minden ételt, amiben ilyesmi van. Vagyis már nem, mióta őrlöm a fűszereket :)



A következő kedvenc az aprító. Egy jó aprító MINDENT aprít! Na jó, tüzifát talán nem... de amúgy tényleg, igazi időspóroló gépezet!


Miket lehet aprítani vele?

Mindent, mondtam már :D Pl almát az almáspitébe, vagy répát, hagymát, húst (nem az almáspitébe!!!!!), kevésbé fás gumókat és gyökereket (bevallom, még fásat nem tettem bele, mert nálunk az pucolás után megy a kukába, de szerintem a tüzifával áll egy szinten..). De felaprítja a salátának valót, sőt, a miénk olyan volt, amivel jégkását is lehetett csinálni! Vagyis ezt írta a papírja. Sajnos addig működött, amíg ezt ki nem próbáltam... :/



Tehát most, hogy hivatalosan nincs aprítóm, és mindent újra darabolni, rosszabb esetben reszelni kell (ehhhhh...) most érzem csak igazán, mekkora kincs volt szegény, amikor még működött...



Amire érdemes odafigyelni: a többség már duplapengés, ezeket mindig rögzíteni kell, hogy ne kattogjanak, icegjenek, ficegjenek! Mármint használat előtt, úgy értem.
Ha bátortalanok vagyunk, válasszunk olyat, aminek stabilan rögzíthető a fedele (az előző DOMO típusúm olyan volt, neki az lett a vége, hogy lerántottam és leesett. Isten nyugosztalja...)
Érdemes olyat keresni, ami több dologhoz is jó, húshoz, zöldséghez, nyershez és nem csak főtthöz. Annak jó erős a motorja.
Ja, és legyen minimum 2 év gari rá!!!! Ha mégsem lenne olyan erős a motor.
Ami pedig a legfontosabb: sose vegyünk olyat, ami jégkását is csinál! Vagy ha mégis veszünk, ne csináljunk jégkását!!!!!!



Vegül pedig, de nem utolsó sorban: a blender.


Neki 1000+1 neve van, smoothie-maker, shaker, pürésítő, mixer (ez egy eléggé helytelen elnevezés), personal mixer és még sorolhatnám.

Mire jó?

Sok mindenre. Első sorban smoothie-k készítésére ajánlják, mert tényleg olyan smooth lesz tőle a turmix, az angol szó összes jelentésével (selymes, puha, egyenletes..) Én is ezért vettem eredendően, mert a botmixer tehetsége csak a banánig terjedt. Aztán rájöttem, mennyi mindenre lehet használni még!



Senki olyan selymes palacsintatésztát nem kever, mint ő. Nem viccelek, és nem csak a hajszálvékony palacsintához jó, remek az amerikaihoz is, a reggeli verzióhoz, a fitreform kiadásokhoz is.

Szuper joghurtokat, krémtúrókat lehet keverni vele, a gyümölcsöt úgy eldolgozza, mintha "Hmmmmm.... Danone" joghurtot ennénk, csak ez kicsit jobb.



Krémlevesek abszolút krémesítésére is alkalmas, a képen ugyanis csak a kis "tankot" fotóztam, van egy 600 milis is, de azt hiszem, még lehet eggyel nagyobbat venni hozzá, sőt, külön kiegészítőként "utángyártottban" a határ a csillagos ég.

Püréket, esetleg bébiteleket is szuperül összedolgoz, jól tűri az apróra szedegetett főtt/párolt csirkét is, a konzervhalat, szóval mindent.



Minden féle olyan dolgot ezzel keverek, ami csomósodásra hajlamos, még a fehérjeporaimat is (hiába van shake-erem hozzájuk)

Hasonló bejegyzéssel jövök még, addig is jó főzőcskés, sok sikert kívánok! :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése